FAQ

 

BELANGRIJKE NIEUWE RICHTLIJNEN DIE INGAAN VANAF 1 AUGUSTUS 2021 : 

  • Reservaties dienen minimum 3 weken op voorhand online te gebeuren (i.v.m. opmaak werkschema’s zaalwachters). 
  • Wijzigingen in reservaties: clubs kunnen online wijzigingen aanbrengen in door hen gemaakte reservaties tot minimum 1 week op voorhand. 
  • Annulaties dienen online minstens 48 uur op voorhand te gebeuren, indien er niet of te laat geannuleerd wordt, dan worden deze uren ook gefactureerd. 
  • Gebruik van de accommodatie kan enkel na reservatie: concreet betekent dit dat men geen toegang krijgt tot het gebouw zonder reservatie

Voor meer informatie contacteer de sportdienst via sport@zonhoven.be of bel naar 011 81 05 87 - 011 81 05 95 of 011 81 05 97

 

WACHTWOORD VERGETEN OF EEN NIEUW WACHTWOORD AANVRAGEN 

Heb je je wachtwoord vergeten of wil je een nieuw wachtwoord instellen, klik dan op “inloggen” rechtsboven op deze pagina en klik op de knop "WACHTWOORD RESETTEN”. Volg de instructies op het scherm om een nieuw wachtwoord in te stellen.


INSCHRIJVINGEN

HANDLEIDING INSCHRIJVINGEN DOWNLOADEN

 


EVENEMENTENLOKET

HANDLEIDING EVENEMENTENLOKET DOWNLOADEN

 

UITLENINGEN

HANDLEIDING UITLENINGEN DOWNLOADEN

 


ZAALRESERVATIE

HANDLEIDING ZAALRESERVATIES DOWNLOADEN

Je kan de handleiding voor het gebruik van de module zaalreservaties hier downloaden. 


DE ZAAL BEZETTING BEKIJKEN

Om de zaalbezetting te bekijken is het niet nodig om je te registreren. Ga naar "Zalen" - "Overzicht Zalen".


EEN ZAAL RESERVEREN

Om een zaal te kunnen reserveren moet je aangemeld zijn. Is het de eerste maal dat je een zaal reserveert, lees dan eerst “Registreren om een zaal te reserveren”. Nadat je aangemeld bent, ga je naar “ZALEN” - "NIEUWE RESERVATIE" of "OVERZICHT ZALEN". Bij "Overzicht zalen" kies je het complex en eventueel de zaal. Op het tabblad beschikbaarheid kan je de datum ingeven en klik op “ZOEKEN” om het planningsrooster weer te geven. Klik op het planningsrooster en daarna op “Nieuwe reservatie” en volg de instructies op het scherm om een reservatieaanvraag in te geven.

Je kan een aanvraag doen voor losse datums of voor meerdere datums (bv. elke 2de maandag van de maand).

Opgelet: reservatie van een zaal is pas definitief na goedkeuring door de bevoegde dienst.


TOT WANNEER KAN JE EEN ZAALRESERVATIE ANNULEREN 

Annulaties dienen online minstens 48 uur op voorhand te gebeuren, indien er niet of te laat geannuleerd wordt, dan worden deze uren ook gefactureerd. 

Je mag de zaalwachter zeker informatief of beleefdheidshalve nog blijven verwittigen, maar je kan niet via de zaalwachter annuleren.​ 


​EEN WEKELIJKS VAST UUR AANVRAGEN  (VOOR VOLGEND SEIZOEN)

Op het einde van het seizoen krijgen verenigingen de mogelijkheid hun vaste (trainings)uren te verlengen of nieuwe uren aan te vragen voor het volgend seizoen. Het seizoen loopt standaard van augustus tot juni. Deze aanvragen gebeuren via een formulier dat de sportdienst tijdig zal doorsturen naar alle verenigingen die op dit moment vaste uren hebben.

Heb je momenteel nog geen vast uur en wens je er een aan te vragen voor volgen seizoen? Stuur dan een mail naar sport@zonhoven.be, de sportdienst zal je vervolgens contacteren.


REGISTREREN OM EEN ZAAL TE RESERVEREN

Klik op de knop “registreren” rechtsboven. Hou je rijksregisternummer bij de hand. Lukt het niet of is iets niet duidelijk, contacteer de sportdienst. Wil je andere personen van je verenigingen toegang geven, gelieve dit ook te melden aan de sportdienst. Zij kennen vervolgens de juiste rechten toe voor je vereniging. 

Bij de contactgegevens moet je het “type“ klant opgeven:

  • Kies type “Particulier” als je een zaal voor privé gebruik wenst te reserveren.
  • Kies type “Feitelijke vereniging” als je een zaal voor je vereniging ZONDER ondernemingsnummer wenst te reserveren.
  • Kies type “Bedrijf/vereniging” als je een zaal voor je bedrijf of vereniging MET ondernemingsnummer/BTW-nummer wenst te reserveren.

Je kan meerdere klantenprofielen aanmaken. Bv.: als je zowel voor privégebruik als voor je vereniging een zaal wil reserveren, dan moet je een klant van het type particulier met je eigen gegevens aanmaken en een klant van het type vereniging met de gegevens van je vereniging.